DEBATT: ALEXANDER BARD VS. JAN EMANUEL (YASIN BYN, BLM, VETLANDA)

  visningar 311,760

Reallokal

23 dagar sedan

Jag sätter mig ner med ALEXANDER BARD & JAN EMANUEL i ett långt samtal där dom möter varandra för första gången i en debatt. Vi pratar om YASIN BYN som står åtalad för stämpling till människorov på en annan artist. Yasin vann två priser i årets P3 Guld, borde han ens fått nomineras och vart går gränserna för censur? Vi pratar även om Alexander Bards favoritämne BLACK LIVES MATTER och vi får för första gången höra vad Jan Emanuel tycker om Bards kontroversiella tweet. Vi pratar om terrorattentatet i Vetlanda och vem som bär ansvaret för den händelsen. Vi diskuterar filosofi, ideologi, socialdemokrati och om den har glidit ifrån sitt ursprung? Jag frågar Jan om han hade kunnat tänka sig att bli statsminister och mycket mer. Samtalet brusar upp lite när Alexander Bard uttrycker sig osmart om afhaner enligt Jan Emanuel. Allt detta & mycket mer i dagens video.
Följ mig på Instagram - @reallokal
Följ Jan Emanuel på Instagram - @janemanuels
Följ Alexander Bard på Twitter - @Bardissimo
Videon är filmad utav - DAVID MIKIC - @davidmikic
OM DU LÄSER DETHÄR GLÖM INTE ATT PRENUMERERA!

Kommentarer
Life Of Momo
Life Of Momo 22 dagar sedan
SVERIGES FETASTE SEpost KANAL JUST NU!! PRENUMERERA
Star Lord
Star Lord 5 dagar sedan
Grabbet, *FETT* hör hemma i ett matlagningsprogram!
robin issa
robin issa 12 dagar sedan
@Emanuelgamer 1313 ah ok
Emanuelgamer 1313
Emanuelgamer 1313 12 dagar sedan
@robin issa han är ju kompis med Eliott Malhotra
robin issa
robin issa 12 dagar sedan
@Emanuelgamer 1313 va
Cahrl Lööw
Cahrl Lööw 17 dagar sedan
FACTS!
Karl Lundholm
Karl Lundholm 5 timmar sedan
Trevlig intervju, du som intervjuar bör dock tänka lite mer på ditt ordval. Sitt hellre med ett papper med samtliga frågor istället för att hösta frågorna, ett tips bara.
Janne Linna
Janne Linna 10 timmar sedan
Intressant samtal...Sverige bör nog utvärdera en hel del vart tog missbruks utredningen vägen anno mitten 2000 talet.. .... där föreslogs visst att vården borde taga över huvudansvaret .. skapa nya beh vägar pk eliten sade nej. Det är hög dödlighet idag inom området, och detta frodar , kriminella handel göder såväl våld, gängets som givet lever på detta..Skall man stoppa denna sk marknad så behöver man tänka utför boxen...minska skadorna på "samhälls kroppen"
hen ko
hen ko 13 timmar sedan
3x bättre journalistik här än i SVT!
What Ever
What Ever 17 timmar sedan
Jan Emanuel borde få fullt mandat att reboota hela Socialdemokratiska partiet och börja om från scratch och kasta ut hela ledningen. Gör om gör rätt. En av få sossar jag har något slags förtroende för.
Tony Levai
Tony Levai Dag sedan
Riktigt bra! Lagom sansat och bra frågor ledde till intressant innehåll! Kunde heller inte rå för att fastna för låten i introt. Någon som vet vart man kan köpa eller lyssna på den? Tack för en svinbra video och intervju. :)
Ask to seduce Miss
Ask to seduce Miss Dag sedan
WoW!! I Den bästa videon jag sett på hela youtube på väldigt länge!
niduoe stre
niduoe stre 2 dagar sedan
3x bättre journalistik här än i SVT!
Ask to seduce Miss
Ask to seduce Miss Dag sedan
Härlig balans av individer i rummet, inkl. dig Lokal! 🙏 Bless
Joni Salminen
Joni Salminen 2 dagar sedan
jag gillar bard . men jag älskar hur emanuel bara sitte och chillar ... m,en du som ska styra samtalet . jag tror du ska läsa på mer inför intervjuer bara för att har du mer kött på benen så kan du styra samtaletbättre och därmed bättre intervju .. men jag gillade videon
Johan Skoglund
Johan Skoglund 3 dagar sedan
JAN EMANUEL som statsminister 2022 !! Och ALEXANDER BARD borde ansa sin fina Mustache, så man ser läpparna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! .
Cornelia Cedergren
Cornelia Cedergren 3 dagar sedan
Kanske är lite sen men så jäääkla bra video❤️svårt att hitta sådana bra videos!!!
Reallokal
Reallokal 3 dagar sedan
Tack för att du kollar! 🙏❤️
Adam Sandstrom
Adam Sandstrom 4 dagar sedan
sparka din ljudtekniker bror, han har noll koll
Mats Svensson
Mats Svensson 4 dagar sedan
om kola blit ok hur kör man till jobb finns fortfarande en sk myndighet
Mats Svensson
Mats Svensson 4 dagar sedan
så jävla bra!
bilinas mini
bilinas mini 5 dagar sedan
Grymt bra samtal! Viktigt video för de som misstolkade bard i hans tweet!
Star Lord
Star Lord 5 dagar sedan
*SKITBRA PROGRAM* Det är dock vinklat och fel att klippa Alexander Bards uttalande i början som ni gjort för folk kan tolka det på fel sätt! Den enda som egentligen har något att komma med är Alexander bard, han är ärlig och konsekvent. Jan Emanuel må säga bra saker, dock sådant andra redan sagt. inget vare sig originellt eller nytt. Som tidigare gammal Socialdemokrat vet jag också att man inte skall lita på Socialdemokraterna. Herr Emanuel såg till att bli förmögen på mkt av den skit som sprider sig runt om i landet. Han hade förmodligen inte varit förmögen om inte asylkaoset brutit ut. Därför har jag svårt att se att han är trovärdig. Sorry Det finns ingen räddning för Sverige med nuvarande politk och både Herr Bard och Herr Emanuel har helt rätt i att det är ett integrations och narkotikaproblem. Men den röda tråden är enkel att genomskåda och se. Socialdemokratisk politik handlar om att importera högre kompetens, dvs högre än IQ fiskmås, diskborste eller 75. Och nej, SD kan inte heller rädda Sverige, ej heller Islamistiska Nyans! Tiden för det svenska folkhemmet är passe, kommer aldrig åter så även bildningen. Det Svenskarna byggde upp med hjälp av Nazismen är över. Sverige är vare sig rikt eller tryggt, det är en myt som politiker svänger sig med för att inte behöva ingripa. Faran ligger i när balansen bryts och då man frivilligt importerar offerkulter och folkgrupper som skall kvoteras in och på så sätt trycker undan svaga, minoriteter och äldre i samhället. Kommer inte sluta väl. Och det går knappast att göra någon skillnad via SEpost eller Sociala medier. Socialdemokraterna har inte längre några vare sig partiledare eller ministrar med högre bildning. De flesta högutbildade har redan lämnat det sjunkande skeppet. Därför känner de sig stressade att öppna damluckorna och släppa in allt i hopp om att finna individer de kan belöna med bidrag i utbyte mot röster för att sitta kvar. Kommer det sluta väl tror ni? Se till att fylla kappsäcken med så mkt para det bara går från SEpost för snart är det dags att fly!
Anders. w
Anders. w 5 dagar sedan
Vilken jävla anabola 🤡
gioyu comi
gioyu comi 5 dagar sedan
Grymt bra samtal! Viktigt video för de som misstolkade bard i hans tweet!
Reallokal
Reallokal 5 dagar sedan
Tack!
ITS BerglundZ
ITS BerglundZ 5 dagar sedan
Någon som vet vilken låt som är i slutet av videon?
Reallokal
Reallokal 5 dagar sedan
Det är min osläppta låt, den kommer snart
fredrik jansson
fredrik jansson 6 dagar sedan
jäklit bra snack
Reallokal
Reallokal 5 dagar sedan
Tack!!
Strictly Lover
Strictly Lover 6 dagar sedan
Jan Emanuel: Jag vill inte ha en myndighet för folkdans. Jag förstår inte vad konstiga föreningar har med arbetares intressen att göra!??? Jag: Det kanske finns arbetare som gillar folkdans? Eller andra saker, som du inte gillar. Alla gillar liksom inte lika
Strictly Lover
Strictly Lover 6 dagar sedan
Det Bard säger är (i princip) att den som har mest kompetens inom -sociala medier- ska vara den vilken leder ett land. Alltså bard efterfrågar inte politisk kompetens, han efterfrågar populism... suck...
Strictly Lover
Strictly Lover 6 dagar sedan
det här var det mest bisarra jag hört. LOL
Jonas Andreasson
Jonas Andreasson 6 dagar sedan
Visst dem har bra saker att säga och det låter kanon Grejen är inte hur man skapar dem bästa samhällsidealen och bygger ledande och bästa strategierna. Alla ideologier är skapta för en enda sak....och det är inte för folkets bästa. När man förstår detta att i alla tider har makten alltid gynnat en liten liten klick människor. Det är makterna som skapar och skriver lagarna och reglerna Egennyttigt altså. För att ha makt behövs stöd människors röster och deras koncensus. Hur kan man verka för folkets stöd. Genom att skapa ett problem och sedan inbilla och manipulera folket att dem har den bästa lösningen på problemet. Denna idé går tusentals år tillbaka och har alltid fungerat.varför ändra ett vinnande koncept. Härska genom söndring kallas det. Därför ser världen ut som den gör. Kalla kriget är ett skolexempel på detta. Deep state har funnits sedan 1776 och ännu längre tillbaka. Folket sover och förstår inte vad som är det egentliga problemet. Politikerna är inte bara korkade de är korrumperade och vilseledda av förvirring och fördumming. Politikerna och globalisterna har styrt sedan mannaminne. Lobbyister är deras fränsta vapen. Inget är som det verkar utåt. Systemet är genomruttet. Varför jo för att det skapades så. Därför är inte datorer kompatibla allt är uppdelat för att korruptionen ska kunna hjälpa makthavarna på bästa sätt. Dax att vakna nu.
Dekraa
Dekraa 6 dagar sedan
Helt lysande. Det här är konst, konstigt nog, för det känns helt fantastiskt att titta på något som bekräftar det jag känner redan, men ingen vågar prata om. Ni är hjältar!
Roger Wickström
Roger Wickström 6 dagar sedan
Mycket givande samtal emellan två tänkande människor! Svårt att hitta liknande personer i Finland! Häl RWM Finland
Martin Rudling
Martin Rudling 6 dagar sedan
"Andres Lokko-vänster" Ha, ha, ha, ha,! Klockrent! Så osympatiskt släkte!
doliio volay
doliio volay 6 dagar sedan
vore riktigt spännande!
CAJ
CAJ 6 dagar sedan
Nu har jag inte tagit del av dina tidigare prestationer så jag bildar min uppfattning endast på denna videon. Intressanta gäster men du vinner mer på att moderera mer och försöka hålla i den röda tråden. A.Bard svävar ganska friskt i sina utlägg och håller sig inte alltid till ämnet. Du hade vunnit mer på att fånga upp intressanta spår och ställt följdfrågor för att försöka förtydliga din infallsvinkel. Läs på om dina gäster, sätt dig in i ämnet och var inte rädd för att ta plats. Bard sa bl.a att han var född i Afrika och indirekt gav detta honom ett tolkningsföreträde i debatten. Stämmer detta verkligen? Du har din bakgrund och dina erfarenheter, vore intressant att väva in den i diskussionen. Men, framförallt är det din kanal, låt inte gästerna ta över för mycket. Kommer fortsätta kolla, lycka till!
doliio volay
doliio volay 6 dagar sedan
Vem är det som sjunger i början innan programmet börjar och äventyr slutet?
Hannes Vestberg
Hannes Vestberg 6 dagar sedan
Väldigt intressant debatt, men klumpiga och skevt formulerade frågeställningar som nästan förstör debatten.
Odi te
Odi te 6 dagar sedan
älskar att norge avkriminaliserar cannabis & finlands poliser har slutat agera på marijuana, men i sverige har vi inte ens börjat prata seriöst om det...
revolversntulips
revolversntulips 6 dagar sedan
"Gästerna gör ju festen" som det heter men du har en bra närvaro som är minst lika viktig.
Joanna
Joanna 7 dagar sedan
komma tillbaka, och det är snabbt innan det är för sent.
vanos
vanos 7 dagar sedan
Vassa hjärnor
Silver Legion
Silver Legion 7 dagar sedan
Tänk vad allt blir bättre när man bara låter folk prata och inte konstant avbryter varandra
Silver Legion
Silver Legion 6 dagar sedan
@Joanna mer sådant och framför allt att specificera sakfrågan. Fortsätt så lokal
Joanna
Joanna 7 dagar sedan
Lokal har verkligen växt som person. Grym debatt med två intressanta människor
Empu Emppu
Empu Emppu 7 dagar sedan
Är ju reklam hela jävla tiden, tröttsamt.
Malin Platin
Malin Platin 7 dagar sedan
Håller med Bard, JAN EMANUEL BÖR BLI SOSSARNAS PARTILEDARE!
Reallokal
Reallokal 7 dagar sedan
100 procent
Stk
Stk 8 dagar sedan
Jag som många andra var nog snabba att döma Jan i början men om man lyssnar på han så förstår man snabbt att de är en klok man.
Reallokal
Reallokal 8 dagar sedan
Verkligen 💯❤️
Mirk Jerken
Mirk Jerken 8 dagar sedan
Ny här... men... är hosten svensk eller inte...?
Reallokal
Reallokal 8 dagar sedan
Svensk!
Christopher Bergsten
Christopher Bergsten 8 dagar sedan
Triumviratet Bard, Jan Emanuel och Zlatan. Jag hade röstat direkt.
Christopher Bergsten
Christopher Bergsten 7 dagar sedan
@fouoii gyhh Tack för informationen du store profet.
fouoii gyhh
fouoii gyhh 7 dagar sedan
Det sämsta som visats på youtube någonsin !!!! 2 clowner
Rafael Faria
Rafael Faria 8 dagar sedan
Väldigt bra! Obs (mindre positiv är att det är för många annonser under debatten)
fouoii gyhh
fouoii gyhh 7 dagar sedan
17:28 - Kolla Bard 😁
Joppe marko
Joppe marko 8 dagar sedan
Mycket fritid,= blabla
Alexander Lindgren
Alexander Lindgren 9 dagar sedan
Två av Sveriges smartaste människor GENOM TIDERNA! Och RIKTIGT BRA moderator. Smarta och intressanta frågor! Like, Prenumeration, kommentar CHECK!
Reallokal
Reallokal 8 dagar sedan
Tack så mycket! Uppskttas verkligen 🙏❤️
Camilla Wittenby
Camilla Wittenby 9 dagar sedan
Riktigt intressant att lyssna på . Både har oerhört bra tankar och perspektiv på de de säger. Vettig konversation och underbart att få höra vad de har att säga utan att bli avbrutna .
Camilla Wittenby
Camilla Wittenby 9 dagar sedan
Vem är det som sjunger i början innan programmet börjar och äventyr slutet?
Reallokal
Reallokal 8 dagar sedan
Det är jag! En osläppt låt som kommer snart.
Sofia Sercofaite
Sofia Sercofaite 9 dagar sedan
20:07 HAHAHAHAHHA vet ej varför de här var så kul 😭😭😭
pqsnet
pqsnet 9 dagar sedan
En sak som jag saknar när man pratar om Beroende 59:04 är.... orsaken till varför ett beroende uppstår och tar över (bortsett från starkt kemiskt). Det ligger ofta ett känslomässigt trauma i grunden. Man försöker ersätta ett själsligt "tomrum" man har inom sig, med ett substitut utifrån, (dämpa smärta) tillfälligt som blir så starkt associerat med något positivt att det blir ett beroende... allt från droger, träning, spel, sex till mat.
pqsnet
pqsnet 9 dagar sedan
Personer som inte har detta "tomrum" och eller försöker ersätta det med ett substitut utifrån utan kan få sin smärta läkt inifrån eller bemött/bekräftad av andra utvecklar sällan beroende. Och ja såklart finns det undantag, men vad jag sett generellt tycks det vara så. Beroende börjar i stark smärta, och slutar i smärta. Det är alltså inget individen väljer själv och borde inte heller straffas. Beroende = behovet att lindra smärta.
pqsnet
pqsnet 9 dagar sedan
Jan Emanuel är en klassisk gråsosse, en sann Socialdemokrat från den tid då Sverige var en förebild i hela världen. Han behövs precis som Bard säger 20:44 i Socialdemokraterna som partiledare, precis som Hanif Bali i Moderaterna. Tyvärr tror jag att Jan Emanuel har rätt 31:56.. Sossarna kommer tyvärr klara valet 2022, men få svårt 2026. Sverige har dock inte tid att vänta så länge. Vi lever redan på lånad tid och pengar.
Dauksz _
Dauksz _ 9 dagar sedan
Väldigt skönt å höra bards åsikter om ”the war on drugs”, tror att hans idéer hade gjort Sverige gott, halva min familj blev förstörd av droger.
seiom jvony
seiom jvony 9 dagar sedan
Lokal har verkligen växt som person. Grym debatt med två intressanta människor
MR. S.S.
MR. S.S. 9 dagar sedan
Regimmedier (SVT m.m.) kommer förr eller senare dö tack vare frihetliga medier.
A Random Bastard
A Random Bastard 9 dagar sedan
vad är det för tröja Jan har på sig. Btw intresserat video
seiom jvony
seiom jvony 9 dagar sedan
Jag tycker inte att Alexander Bards filosofi är hållbar. Han går runt mest i en filosofisk godisbutik och plockar allt från Marx till Hegel. Rena nihilismen rent filosofiskt.
BS9 Jacob
BS9 Jacob 9 dagar sedan
Va heter autro låten
Reallokal
Reallokal 9 dagar sedan
Det är en osläppt låt som heter lighters den släpps snart!
Speeder
Speeder 9 dagar sedan
17:28 - Kolla Bard 😁
Mikael Stålnacke
Mikael Stålnacke 9 dagar sedan
Det sämsta som visats på youtube någonsin !!!! 2 clowner
Reallokal
Reallokal 9 dagar sedan
Men vah kom igen helt okej var det väl? Vad tyckte du var dåligt.
D4RK Cow
D4RK Cow 9 dagar sedan
Lätt det bästa jag sett på mååånga år! Så Sjukt intressant och dom fångar verkligen ens uppmärksamhet! Skulle kunna sitta och lyssna på er två hur länge som helst. Sen kan jag inte sluta skratta åt dig Bard! Du kan bara inte sluta prata! Så jävla roligt! Mer sånt här åt folket tack =) Och jag röstar på Jan Emanuel som stadsminister 2026, tveklöst!
Reallokal
Reallokal 9 dagar sedan
haha tack för att du kollar!
Isac Jacobsson
Isac Jacobsson 9 dagar sedan
Bra jobbat bre! Grymma grabbar....
Denz911
Denz911 9 dagar sedan
1:08:13 Springer och jagar JÖSIN hahah
Eyy Vaaa
Eyy Vaaa 9 dagar sedan
17:28 Bror jag berey säg att han fick upp den där locket HAHAHAH
Eyy Vaaa
Eyy Vaaa 9 dagar sedan
@Reallokal HAHAHAH
Reallokal
Reallokal 9 dagar sedan
Hahhaah nej tror han gav upp 😂😂😂
Martin Argus
Martin Argus 9 dagar sedan
Har Bard varit i Kanada? Separatismen är lika illa där som den är här, vilket är skälet till att nultikultur på en samhällelig nivå aldrig kommer fungera.
BEAST1
BEAST1 9 dagar sedan
Jane Emanuels mic | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ╽
Mr Efe
Mr Efe 9 dagar sedan
Tycker det var en grym video, men tycker det är lite halvt jobbigt att lyssna på lokal som uppenbarligen inte har nån koll på politik. Men tack för ändå för att du styrde upp detta!
Mackenzie
Mackenzie 10 dagar sedan
Jan Emanuel är nog den klokaste människan jag vet, han skulle vara perfekt som Stefan lövens plats. Då han faktiskt svarar på frågorna han får..
HellsaNcs
HellsaNcs 6 dagar sedan
Mycket av det han säger och tycker är dock inte socialdemokrati. Det gör att de aldrig skulle funka när han väl sitter på den platsen. Ta tex bidragsfrågan, där är Jan Emanuel väldigt emot att folk ska gå hemma istället för att jobba, medan socialdemokratin är väldigt öppen för att låta andra betala för soffpotatisar.
Max Jarno
Max Jarno 10 dagar sedan
Jan Emanuel skulle få min röst
bilishu aliss
bilishu aliss 10 dagar sedan
Grymt bra samtal! Viktigt video för de som misstolkade bard i hans tweet!
Daniel Roberger
Daniel Roberger 10 dagar sedan
Varför pratar alltid de gynnade i samhället om förorterna och dess problem. De har sällan bott här eller än mindre varit här i förorten. Där är Jan-Emanuel ett undantag.
Daniel Roberger
Daniel Roberger 10 dagar sedan
Jag tycker inte att Alexander Bards filosofi är hållbar. Han går runt mest i en filosofisk godisbutik och plockar allt från Marx till Hegel. Rena nihilismen rent filosofiskt.
bilishu aliss
bilishu aliss 10 dagar sedan
henne.
Daniel Roberger
Daniel Roberger 10 dagar sedan
Jag tror inte på medborglig samling.
Triptothebrightside
Triptothebrightside 10 dagar sedan
Bard är lååångt ifrån korkad! Han är påläst och jävligt klipsk, även om han ibland uttrycker sig lite grovt, så kan jag inget annat än att hålla med honom 🤷🏻‍♂️ Och ja Janne är ju bara Kung, så vare med det, tjena tjena 😎
MoonWolf
MoonWolf 10 dagar sedan
Väldigt intressant debatt!
john persson
john persson 10 dagar sedan
Tycker de är spännande hur Alexander STÄNDIGT ”shamear” att de är folk som aldrig ser skymten av invandrare som vill ha hit dom, själv är han marxist och bor i stockholms innerstad. Hycklare x1000
nemoest0
nemoest0 10 dagar sedan
Håller med om att (S) gått fel och riskerar ett dåligt valresultat i nästa val men hur kan lösningen vara att göra Jan Emanuel till partiledare? Jag uppfattar att han är ett exempel på en av de som slagit mynt av välfärdsstaten, företrädare för kapitalet. Värde skapas av mänskligt arbete. Håller med om att man hellre bör lyssna på MLK (speciellt från 1966-) eller Fred Hampton. Kapitalet anrikas i färre händer läs Lenins Imperialismen. Palme var motståndare till löntagarfonderna till skillnad mot vad Bard säger. Jag skiter i stjärnorna. Programledaren kommer ibland av sig och slutar bryta och talar svenska. Varför skulle inte programledaren kunna tänka sig att rösta på (S)? Politiker är påverkbara. Människor organisera er och träd in på den politiska arenan.
wnnalis cioov
wnnalis cioov 10 dagar sedan
Jag vill ju gärna ha ett diskussion med Jan om asylskäl, att vem har det och inte.
Johan Karlsson
Johan Karlsson 10 dagar sedan
Milhouse (Kristersson) vilket jävla stolpskott ledare ett stadsbärande parti en tönt som viker ner sig när det gäller.... Hanif Bali 👍
Jonas Rosengren
Jonas Rosengren 10 dagar sedan
Det var nåt jävulskt vad mycket reklamavbrott det var...
wnnalis cioov
wnnalis cioov 10 dagar sedan
sig/kommer fram nya? Och är det inte lannet (sammhället) man bör titta på. Göra åtgärder mot ogräset på ett tidigt stadie så det inte hinner göra så stor skada?
Thintrix 83
Thintrix 83 10 dagar sedan
Spolar förbi det mesta Jan säger. Karln bleknar fullständigt bredvid Bard och blir utklassad både intellektuellt och karismatiskt. Han låtsas vara mycket smartare än vad han egentligen är. Ta av dig kepsen också för helvete
Thea Westergård
Thea Westergård 11 dagar sedan
bard och emmanuel har ändå jävligt bra poänger i det dem säger
Bengt Lundgren
Bengt Lundgren 11 dagar sedan
Så kan man också prata, en i taget alltså och försöka att på riktigt förstå vad den andra pratar om. Skulle kanske kunna bli en utbildningsfilm för våra folkvalda som ockuperat riksdagshuset. Slänger väl lite bensin på elden: Mest Killar/Gubbs som kommenterar här.
Anna
Anna 11 dagar sedan
Intressant diskussion. Rätt att Yasins musik inte har något med hans kriminella handling att göra. Marijuana borde legaliseras och som många studier har visat- inte lika skadligt som alkohol. Dock vill jag att det ska legaliseras men under kontroll. D.v.s. så att barn och ungdomar inte får tillgång till det. För det krävs en utvecklad hjärna samt resonemang för att inte bli beroende och få schizofreni. Har provat det fem gånger. Kommer under hela mitt liv göra det några gånger till.
Jimmy de Mander Weidlertz
Jimmy de Mander Weidlertz 11 dagar sedan
Skaffa en podcast! Hamna på spotify!😁
Reallokal
Reallokal 11 dagar sedan
Kanske det broder!
Arnando Macak
Arnando Macak 11 dagar sedan
Aldrig sett en svensk vara så sämst på svenska (intervjuarn). Wallah jag svär på gud jao
lasse ferm
lasse ferm 11 dagar sedan
Det är inte "massor"av svarta amerikaner som är emot BLM.Candace Owens är betald av vita för att demonisera andra svarta.Det är just därför Alexander Bard refererar till henne.
lasse ferm
lasse ferm 11 dagar sedan
@Reallokal Varför bjuder du in 2 vita svenska män och inte några svarta amerikaner för att diskutera BLM?
Reallokal
Reallokal 11 dagar sedan
@lasse ferm Att hon väljer att aliiera sig med likasinnade är hennes val, du försökte få det att framstå som att hon har dessa åsikter FÖR ATT hon blev batald vilket inte är fallet.
lasse ferm
lasse ferm 11 dagar sedan
@Reallokal Därför att hon anlitas av vita konservativa som Turningpoint USA såklart 😂.Det är ingen som förbjuder vare sig Candace eller dig att säga det du vill så offerkortet kan du kasta bort direkt.
Reallokal
Reallokal 11 dagar sedan
@lasse ferm 10 % är som sagt fortfarande extremt många människor spelar ingen roll om majoriten av svarta amerikaner är demokrater. Poängen är att Candice får tänka och tycka precis vad hon vill utan att bli anklagad för att ha blivit betald av vita. Vad baserar du denna anklagelsen på? Svara på frågan denna gång som du undvek u den förra.
lasse ferm
lasse ferm 11 dagar sedan
@Reallokal Nej det är en MINORITET.Att 90% av svarta amerikaner däremot inte vill ha med republikanerna är däremot jättemycket människor.Hon är ingen som har nån makt bland svarta amerikaner.Hade hon haft det så hade hon naturligtvis lockat fler men det gör hon inte.Hon har en vit publik inte svart
Simon
Simon 11 dagar sedan
JÄVLAR vad tattigt redigerat, ställer frågorna med annat ljus, annat ljud, förmodligen är dom inte ens i rummet... dåligt gjort tbh!
Xittin Anas
Xittin Anas 11 dagar sedan
24:38 Sen gäller det att STÅ FÖR och TRO PÅ det man säger, vare sig det är före eller efter val. Gäller både om det är gamla eller nya ord!
Xittin Anas
Xittin Anas 11 dagar sedan
17:28 Sådär kan det gå om man har precis alla muskler i hjärnan :) Kram
Jagserdig Alltid
Jagserdig Alltid 11 dagar sedan
Mycket bra samtal. Det är såhär SVT borde fungera.
MV D
MV D 11 dagar sedan
Jan Emanuel for statsminister 💪 sunt jävla vett ska man komma långt på.
Nisse På Fodö
Nisse På Fodö 11 dagar sedan
Den här typen av content behöver vi mer av. Efter att Jan Emanuel var med i LJCs video har många unga i Sveriga blivit bekanta med ansiktet, Och att ha med Alexander Bard som alla känner igen från TV rutan så blir det interesant att klicka in på videon. Fortsätt göra såna videor för att fler unga ska bli bekanta med samhället och hur det faktiskt är i vekligheten.
Johan Löfgren
Johan Löfgren 11 dagar sedan
Spännande samtal och perspektiv! Tack
Eolf Grek
Eolf Grek 11 dagar sedan
Men Jan Emanuel. Om du låser in den stora tjuven. Vad är det som säger att det inte "växer till" en ny i "lannet" sverige. Är inte frågan och det intressanta hur de växer till sig/kommer fram nya? Och är det inte lannet (sammhället) man bör titta på. Göra åtgärder mot ogräset på ett tidigt stadie så det inte hinner göra så stor skada?
Claes af Schmidt
Claes af Schmidt 12 dagar sedan
Det här är bra samtal. Två kloka människor. Jan Emanuel kan vara räddningen för (S) och MED borde få slå sig ned i riksdagen 2022.
miko foin
miko foin 11 dagar sedan
1:06:36 Yasins del
Äl Gaming
Äl Gaming 12 dagar sedan
Älskar dig
Äl Gaming
Äl Gaming 11 dagar sedan
@miko foin va
miko foin
miko foin 11 dagar sedan
Förortkidsen verkar få samma roll oavsett... Bra initiativ, Jan! Go!!
N A G-son
N A G-son 12 dagar sedan
I vänsterns djävulsdyrkande samhälle är det dem onda människorna som upphöjs som de goda. Bard råkade dras in i Bidens valfusk-kampanj av en händelse, i Sverige. Intressant.
lasse ferm
lasse ferm 11 dagar sedan
Republikanerna fuskade ja. På vilket sätt är två vita svenskar boendes i Sverige experter på svarta amerikaners situation??
DJ HK
DJ HK 12 dagar sedan
Går det att vinna ett argument mot någon av dom?
Sven Broman
Sven Broman 12 dagar sedan
De Yasin-låtar jag hört (3-4 stycken) var relativt okontroversiella så alla hans låtar är knappast en uppmaning till våld, kvinnoförnedrande eller vad det nu är. Om P3 ska spela låtar med hans mer tveksamma texter har jag ingen åsikt om men har dom gjort det särskilt mycket? P3 spelar inte Yasin så mycket som vissa vill få det till. Framför allt inte numera. Kollade genom P3:s spellistor och senast Yasin spelades var i en feature på någon annans låt för fem dagar sen. Vissa verkar blanda ihop att han vann P3 Guld (nominerad av P3 men framröstad av lyssnarna) med att han är en P3-favorit som konstant promotas på kanalen, vilket är två olika saker. Att börja censurera konst är annars väldigt dumt, då konsten i sig bara är en spegling av det samhället vi nu råkar leva i. Att den existerar och uppmärksammas är snarare bra då den belyser problemen istället för att problemen sopas under mattan. Att Yasin rappar om gängvåld så att det kommer upp till ytan borde ses som positivt av alla som tycker gängvåld är ett problem. Att han sen prisas för sin musik är väl okej, då det är den konstnärliga sidan som uppmuntras och inte den destruktiva.
Bengt Bertilsson
Bengt Bertilsson 12 dagar sedan
Så bra samtal , ni slår verkligen huvudet på spiken i många viktiga frågor.
Nittitalist
Nittitalist 12 dagar sedan
Detta var inte så mkt debatt. tyckte dem höll med varandra och ingen fråga ut den andra. Så disskution mer än debatt! och absolut inte nån VS nån som titeln visar. Annars bra :)
miko foin
miko foin 12 dagar sedan
17:29 Alex krigar med en flaska 😂🧡
Kungsfiskarens
Kungsfiskarens 12 dagar sedan
Anledningen som inte många förstår är bitterheten, tog mig 3 år innan min fru från Brasilien fick uppehållstillstånd och vart nekad första gången, vart tvingad att flytta utomlands för att sen få ett ja efter hjälp med advokat, sen hör man på nyheterna om folk som är här utan tillstånd och dessutom begår brott, man blir bitter och arg och sen röstar på nåt annat parti i hopp om förändring.
Kungsfiskarens
Kungsfiskarens 12 dagar sedan
@miko foin absolut, här får man iaf konkreta svar som nuvarande media och regering inte kan ge utan blir bara pajkastning, mer av denna typ av debatt skulle uppskattas
miko foin
miko foin 12 dagar sedan
Ett enda sånt här avsnitt känns mer intressant än 17 stycken Agenda på SVT.
Andreas
Andreas 12 dagar sedan
Inget ont om Bard i största allmänhet, men jag hade faktiskt hoppats på att hela debatten inte kom ur just Bards mun utan lite mer från Jan Emanuel.
S#03 - Jimmie Åkesson & Jan Emanuel: Sverige-samtal
1:55:51
Queen Arrives at Windsor Castle and Funeral Procession Begins
5:04
I PRANKED The News
12:34
Niko Omilana
visningar 2,6mn
EPATRÄFFEN
14:53
JONNY & JOSSI
visningar 44tn
Morgan Alling - Konsten att hantera besvärliga människor
52:30
DIK — facket för kultur och kommunikation
visningar 726tn
SVERIGE-SAMTAL 3: Ebba Busch
58:30
Henrik Jönsson
visningar 183tn
Queen Arrives at Windsor Castle and Funeral Procession Begins
5:04
I PRANKED The News
12:34
Niko Omilana
visningar 2,6mn
EPATRÄFFEN
14:53
JONNY & JOSSI
visningar 44tn
I PRANKED The News
12:34
Niko Omilana
visningar 2,6mn
James May roasts YouTubers' cars AGAIN
9:11
Audi RS6 generations DRAG RACE
15:40
carwow
visningar 1,5mn